Sunday, December 01, 2013

Selepas SPM


Aku tak ingat paper apa aku ambik hari tu. Tapi Diyanna tepuk belakang aku dan berkata,

"Jan! okay? Setakat ni kita tak dengar lagi orang merungut hang tidoq"

aku senyum. angkat ibu jari, "semua selamat. tak ada lagi jumpa aku maki-maki"

Masa percubaan, ramai bising sebab aku tidur dalam dewan. Lepas tu diorang pun terdorong untuk tidur. Ahhh tu semua mengada jadikan aku punca. Korang kalau nak tidur tu hal jati diri memasing. Jangan tuding jari dekat aku. Tapi... yelah foineee time spm memang aku tak tidur. Kalau tidur pun TER lah kot. tertidur. Nasib meja aku 4 dari belakang. Kalau betul yang terpengaruh untuk tidur pun tak ada laaa ramai mana. Ye dak?

Jadi untuk mengisi masa lapang aku, sementara tunggu waktu exam habis aku akan menyanyi dalam hati. Kadang-kadang malas dalam hati aku nyanyi je kuat-kuat. Tapi muka Dibah cool je. Tak dengar lah kot. Bila ada masa lagi aku bina plan after spm. aku rasa ni benda biasa. benda yang semua orang buat. Masa lebih semua berangan kunun nak cari idea. kononnn. eleh eleh, tak nak mengaku lettew.

Jadi ini antara beberapa plans selepas spm aku

ASRAMA
aku memang tekad tak nak koyak pembalut dia sampai aku habis SPM. aku tekad tak nak baca sampai aku dah keluar dari asrama. So deal or no deal? aku berjaya akhirnya kahkah. bukan seram, bukan takut terpengaruh macam tak nak pergi tandas memalam. no no no. sebab aku memang sengaja nak baca lepas keluar dari asrama. saja nak mengados. Rasa macam cool buat macam ni padahal tak cool langsung.

Image result for asrama fixi


MASAK
aku selalu rasa bahawa budak2 asrama tak patut ambik perdagangan dalam subjek KH masa menengah rendah. Lagi-lagi budak perempuan patutnya WAJIB ambik Ekonomi Rumah Tangga. Yelah, bila lagi kau nak spend masa untuk bebenda macam ni. balik rumah 2 bulan sekali pun belum tentu. Tu hahhh pinggan makan dekat DM pun abang DM yang basuhkan. Kita cuma basuh bekas maggi je dekat asrama. Kalau budak laki, basuh bekas maggi pun aku tak berani nak confirmkan. Budak laki basuh baju pun aku tak percaya. Semua berharap air hujan. Eh? lari topik. ok next!


LESEN
 ini impian aku sejak sekolah rendah. Entahlah, eager betul untuk ada lesen. Senang nak bawak ibu pergi memana. Dari kecik memang suka abah bawak kereta laju-laju. Kalau ada kereta dekat depan aku jerit je "langgar! langgar!" kalau dekat kampung lagi best, banyak lembu. semua benda aku suruh langgar. nanti Shafiqa poyos je jerit-jerit ketakutan wahahaha. Aku rasa shafiqa mesti tak nak jadi penumpang aku satu hari nanti.

kalau JPJ baca benda ni mesti dia tak luluskan lesen aku T.T

eh? kepada kengkawan semua tolonglah daftar awal. Sebab katanya tahun depan mula sistem baru. Lagi payah prosesnya nanti.


PLKN
Oh sorry, kerajaan tak panggil aku untuk PLKN. Aaaaa next!


ISTIKHARAH
bila aku cakap ni semua fikir lain. Dah gua nak solat istikharah mohon petunjuk nak ambik bidang apa lepas ni. Banyak juga benda yang aku minat ni. Tak tau nak fokus mana dulu. Mungkin ada yang terbaik dari Allah. InshaaAllah doakan asal jadi manusia berguna. Sekurang-kurangnya wujudnya aku dekat dunia ni ada bawak kebaikan untuk masyarakat. Jom amin ramai-ramai! haha.

pssttt, nak bisik.

oh tau tak jubah-jubah yang Nisa Jailani jual? please laaa belanja aku satu. Please please Tahun depan punya hadiah birthday pun jadilah. Wakakaka.


6 comments:

ASYRAF LAZIM said...

baca fixi juga ? same thing goes on me ;)

Iqa said...

Macam mane SPM akak? senang. Gudluck!

Shahizan Azmi said...

Hoiii mestilah layan haha cuma hold jap sbb spm ;D

Shahizan Azmi said...

SPM? InshaaAllah kalau Allah bagi rezeki dik :) mekasih heeee

syakirah izwanie said...

Harap dapat keputusan yg baik dan semoga semua perancangan tu tercapai. Hahahaha :) Next year my turn pulak untuk spm.

Shahizan Azmi said...

Mekasih dik ^^ goodluck in advance hihi :D