Monday, February 18, 2019

Surat Cinta kepada Tuhan

Last month ramai kawan ws cakap diorang akan buat umrah, and tanya ada doa nak kirim tak. Rasa terharu sangat bila ada orang offer macam ni.

Sebab tak pernah kirim doa dekat orang sebelum ni. So, tak tau selalunya orang kirim panjang mana? Kalau nak tulis atas kertas dan minta dia baca, pastu nak tulis guna ganti nama diri apa? Kawan pun macam.... "aku pun tak pernah baca doa orang sebelum ni weah. Tulis je lah gaya apa-apa pun." ðŸ˜‚


Ada yang minta aku kirimkan doa secara spesifik. Kalau ada kesulitan waktu tu, minta dan berdoalah penyelesaian yang spesifik (: Baik sangat kawan-kawan saya ni huu

Segan jugak sebab selama ni doa spesifik yang kau baca tak ada siapa yang tahu melainkan antara kau dengan Tuhan. Tapi peluang-peluang macam ni takkan aku nak lepaskan hanya sebab rasa segan. Mujur doa yang dikirimkan adalah pada orang-orang yang aku sangat percaya, jadi apa yang ada dalam hati aku terus kirimkan saja.

Doa yang mahu dikirimkan sudah siap-siap ditaip dalam word doc. Bila menaip ni biasalah sedar tak sedar "eh dah 2 muka surat!" hahaha kesiannya member tak cukup nafas kena baca.


Orang offer nak bacakan doa kita pun dah boleh bawa terharu, ni siap effort print out letak dalam sampul ni level apa niii T_T

Salah satu doa saya Allah makbulkan minggu lepas. Satu benda yang terasa sangatlah impossible untuk berlaku :') Allahuakbar, speechless je masa tu.

Hanya mereka sahajalah yang tahu isi kandungan doa yang panjang tu, maka untuk setiap kali doa di atas kertas itu menjadi kenyataan merekalah yang akan menjadi saksi pada setiap satu peristiwa tu (: Tiada apa yang aku harapkan melainkan Allah mengurniakan hal yang sama kepada mereka yang membacakan doa aku ini. 

Juga ya Allah izinkanlah aku untuk ke sana supaya diizinkan pula membacakan doa-doa mereka.


When both your bestfriends are doing their umrah at the same time and they met in front of the ka'abah by Allah's will and sent me this selfies :')

*****

Would like to end my post with one of my fav Hadith(s):
"Sesungguhnya Allah itu Maha Malu dan Maha Pemurah. Allah malu jika ada seseorang yang menengadahkan kedua tangan kepadaNya tapi kemudian menolaknya dengan hampa." (H.R. Abu Dawud, At-Tirmizi dan Ibn Majah)
Jom jadikan "doa" sebagai ibadah lazim kita ðŸ’ª


No comments: