Thursday, December 26, 2019

My Precious

"Akak, saya dah cuba lepas tu…"

"Lepas tu?"

"Lepas tu conversation tu terhenti dekat situ hehe"

Knowing that you're trying makes my heart bloom dear (:


This year's winter gathering was very dear to me. Walaupun awal-awal ada niat tak nak pergi, sebab nak kasi chance dekat orang lain jadi AJK pulak :p tapi Alhamdulillah 'ala kulli hal there were plot twists here and there dan Allah rezekikan lagi peluang beramal.

Perasaan sepanjang program sangatlah berbeza dengan yang sebelumnya. Previous years banyak bekerja dengan akhawat satu batch dan bila ramai yang dah BFG, most of the juniors are taking the role untuk menggerakkan program tarbiah tahun ni. 

To have the chance melihat adik-adik yang kita kenal dari mereka di fasa awal tarbiyah dan sudah mula bergerak dengan penuh semangat sangatlah membuatkan hati ni berbunga-bunga. They are the proof how precious DnT is. Some of them accepted my offer to be faci although they're scared yet, still wanna give it a try was Subhanallah such a milestone in their tarbiyah journey :')

Surrounding myself with my 'adik-adik' will always remind me of my early tarbiyah phase (: Benar, kita semua pernah bermula dari sesuatu yang "tidak reti" tapi tarbiyah banyak memberi peluang untuk kita terus belajar.

Kerana itulah sifatnya tarbiyah, yang seharusnya mengubah.



May Allah keep on choosing us to be the 'amilin and make our heart steadfast on His deen.

Taqabbalallahuminna wa minkum.




No comments: