Sunday, September 20, 2015

Mana mungkin sama



Tajuk sinetron habis hua hua


Sabda, 2013

Tak sangka boleh spent masa sejam untuk baca post-post lama. Mungkin ada yang menganggap sejam yang terbuang, tapi itu lah sejam yang digunakan untuk membandingkan shahizan dulu dengan sekarang.

Kisah yang dibaca, semua kisah serama. Ya Allah rasa sedih sangat, sayu, rindu. Sebab sedar je semua tu tak boleh patah balik. Kisah-kisah yang tak semua orang alami, kisah yang mana mungkin dapat dijual beli.




Memandangkan aku adalah manusia yang sangat suka pada tarikh dan masa, jadi bebenda cemtu sangatlah signifikan. Sebab boleh rasa "Uyohhh dah 2 tahun berlalu." Bukan entry dalam blog ni je, tapi buku-buku nota CAMPAP dari F1 sampai F5 yang aku wujudkan setiap tahun -- Nampaklah, nampak perkembangan diri ini bagaimana. Tak percaya sebab dah 6 tahun, masih tak move on lagi dengan blog ni. Tak percaya jugak betul ke aku yang taip semua entry lama tu? Huhuhu


Suka bila cikgu Malay mula bertanya soalan yang buat otak rasa tergaru-garu,
"kenapa di setiap sajak, penyajak akan tulis tarikh?"


"Sebab dari tahun ke tahun kita dapat lihat bagaimana pemikiran penyajak tu berubah. Contohnya Usman Awang, kalau waktu muda-mudi banyak sajak bertemakan perjuangan tapi semakin mendekati usia senja tema sajak mula berubah kepada tema kasih sayang."


Ntahlah, rasa rindu bila baca post-post lama. Rindu apa, tak tahulah. Rindu dormmates, classmates, batchmates, cecikgu, juniors, langit bagan. 







Rasa makin matang (hahahaha yeke?) dapatlah rasa yang cara penulisan tu dah tak sama. Shahizan dah nak masuk 20 tahun hahahahaha ya Allah seramnya nak taip dua-pullll.. hmmmm hmm k


Tapi itu lah hakikatnya. Buat kita sedar yang Allah Maha Berkuasa, dan sangat cantik aturan Allah macam mana Dia sentuh hati hamba-hambaNya. InshaaAllah, masih dalam usaha perbaiki diri menjadi Abdullah sejati.


Dan doa-doa dari anda itu sangat saya perlukan (:

4 comments:

Have you said Alhamdulillah today?