Tuesday, April 18, 2017

Ukhuwah berkuah-kuah


Tiada apa yang lebih baik buat diri ini menggunakan 1/4 cuti yang diberi untuk duduk bersama-sama mereka yang sama fikrahnya, sama tujuan besarnya, juga sama perjuangannya.


Akhwatifillah,

Ikatan ukhuwah itu perlu diikat dengan ikatan iman kerana tiada ukhuwah tanpa iman, dan tidak sempurna iman tanpa ukhuwah.

Juga, berukhuwah tidak menjanjikan yang manis-manis sahaja. Tapi jika ia berpaksikan iman yang benar, yang pahit itu akan dirasakan manis jua.

Benarlah, ikatan akidah dan iman itu telah menjadikan kita seperti pernah bertemu sebelumnya, ibarat kenalan lama pula. Moga ukhuwah yang terjalin ini akan sentiasa dan terus berkuah-kuah. 


"And brought together their hearts. If you had spent all that is in the earth, you could not have brought their hearts together; but Allah brought them together. Indeed, He is Exalted in Might and Wise." (Al-Anfal:63)

Biarlah kita naik saksi, bercinta kerana Allah itu selamanya realistik.


Apalah sangat muka naik jerawat, sunburn di muka, tangan terluka, badan jadi lelah jika nak dibandingkan dengan nikmat kebersamaan berhari-hari dengan antunna (;

#SCUK17  #MUKHTAR17


No comments: