Sunday, May 05, 2019

The Opposite But It Completes

"Dalam dekapan ukhuwah,
kita merasakan kehangatan sahabat.

Dia tahu kelemahan kita,

tetapi menunjukkan kekuatan kita.

Dia merasakan ketakutan kita,

tetapi membangkitkan keyakinan kita.

Dia melihat kekhuatiran kita,

tetapi membebaskan jiwa kita.

Dia mengenal ketidakmampuan kita,

tetapi memberi kita kesempatan."

-DDU-

How this quote from DDU will always remind me of you, one of my Harun(s) in DnT :')



The one that --
always know my limit,
always try to serve my love language,
always help in saying 'no' when I can't even say so,
always encourage me in the things that I love to.

Always be the one that knows all of my 'why(s)',
and always behind me for every decision made in DnT.

Usrahmate for almost 5 years but the taaruf process is still ongoing, and always be :p 

Personaliti yang sangatlah berbeza and opposite, terkejut betul awal-awal dulu satu rumah dengan dia ni hahaha antaranya dia sejenis suka bagi hadiah depan-depan pastu paksa orang bukak waktu tu jugak. Budak KMB pun tau macam mana cara aku bagi hadiah -- selalu bagi sorok-sorok pastu lari. Hah imagine lah cemana aku nak face orang sejenis straight macam ni err.

"Jan, love language awak ni selalunya kena buat apa eh? Saya takutlah dengan orang love language X ni" - her, forever.

"Eyyy samalah! Ingat saya tak takut ke dengan orang yang love language macam awak! -_-"

My top love language is her lowest, and her 1st love language is my last T_T Kitorang ni memang banyak perbezaan dalam apa jua perkara. Tapi kalau nak rebel tu boleh pulak sama-sama satu kepala hahaha.

Belum cerita lagi tahap extremely extrovert dia awal-awal dulu tu mmm mujur ada bertahun-tahun untuk selami personaliti sejenis macam ni. Lama-lama dia serap perangai kita sikit, kita serap perangai dia sikit -- so personaliti kitorang berdua dah reach equilibrium point dan sekarang tak ambik masa lama untuk faham each other :p Tengs sebab 'balance' kan personality saya.

Sanah helwah ya ukhti! Lagi 7 tahun awak dah masuk 30 xP Kerjalah dekat KL mana tau satu usrah lagi ke hihi

p/s: Macam mana banyaknya rahsia saya yang awak pegang, macam tu jugak rahsia awak dekat saya. So, jangan nak kuat membahan sangat eh





No comments: