Monday, October 29, 2018

Confession

Agak konfius jugaklah adakah patut untuk menaip pada saat-saat kritikal macam ni. Deadline submission tinggal beberapa hari lagi, dan diri sendiri boleh confirmkan banyak lagi soalan yang tak settle untuk coursework tu haha.

Anyhow, dah menaip pun.

Mohon izin pls. Rasa macam boleh burst out (i was) kalau tak lepaskan geram pasal EE Engineering kat sini (emoji nanges banyak-banyak).


2 minggu lepas this one ukht bertanya bila masanya saat-saat yang aku ni breakdown. Aku macam.... hmmmmm 

"Tiap kali saya stressed dengan study? Hahaha"

Dan untuk berjumpa dengan akhawat,
mendapatkan kembali semangat dengan keberadaan mereka,
menyerap positive vibes mereka,
Buatkan aku lupa dengan benda yang aku tak suka ni.

Ya, rasa berdosa dan serba salah sebab tak minat benda yang kita study ;( Allahummaghfirlii

Moga Allah ampunkan dosa-dosa yang tak belajar sungguh-sungguh tu T_T

Tapi takpelah, Allah ada dan Dia tahu macam mana aku rasa tak bestnya benda ni. Dan Allah dah menakdirkan aku untuk berada di sini 2 tahun lepas, dan masih di sini -- Pastilah Dia lebih tahu kebaikan-kebaikan yang disusun sepanjang jalan, juga yang menanti di hadapan.

Dan Dia tahu, kenapa pun aku pilih untuk proceed dengan benda ni. Maka, Allah jugalah wakil untuk aku meletakkan segala urusan aku di sini. Yang kalau bukan kerana sebab tu, mungkin dah give up dan nak berhenti separuh jalan pun T_T

201018, Trent Building 

Satu hal yang terasa nikmatnya memilih EEE adalah benda ni buat diri untuk tetap merasa lemah dan berjiwa hamba. Sebab tu lah kot hikmahnya Allah terus meletakkan diri ni pada satu tempat yang terasa susahnya hidup ni kalau tak ada Dia T_T

Dan nikmatnya berada di suatu tempat yang masih ada penerusan tarbiyah buat diri. Yang kalau bukan kerana tarbiyah, diri ni mungkin kabur dengan tempat pergantungan untuk terus bertahan T_T

Maka ya Allah, atas nikmat-nikmat besar sebegini teruslah kurniakan aku kesabaran dalam bersabar dan pinjamkan aku sedikit kekuatan untuk bertahan.


"O Allah, I seek refuge with You from anxiety and sorrow, weakness and laziness, miserliness and cowardice, the burden of debts and from being over powered by men."

No comments: