Thursday, December 31, 2015

Random Dua Pulll.....



2004 - Jika gambar begini diambil lagi, nescaya aku yang berdiri kiri sekali


Rindunya kekecik dulu. Rindu diri aku je. Sebab rasa comel sangat masa kecik koff koff Berdasarkan gambar di atas, 4 daripada 11 tak kahwin/bertunang lagi. Perlu ke bagitahu? Perlu sebab ni semua sepupu yang kita sama-sama main dulu. Pastu tetibe semua dah kahwin T^T Sedihnya tetibe semua dah besar. Semua dah masuk alam lain (macam pelik pulak bunyinya) Perlu ke bagitahu? Perlulah sebab aku hampir terlupa aku dah ada abang ipar. Kesian abang ipar aku.


Setiap kali tengok gambar ni mesti rasa gerun sebab sepupu yang dah kahwin semua ikut turutan dari kiri. Aku cakap lah dekat shafiqa 


"weah Kak Dalila dah bertunang, kalau ikut turutan gambar lepas ni kau doh omg"


Sedih tengok gambar tu. Yang paling muda dalam gambar tu pun akan masuk 20 tahun dah. Tahun depan inshaaAllah abang pulak kahwin. Tak kisah sangat terima kakak ipar ni sebab batas aurat watlek watpis lah jugak kan.


"Susah betul ramai adik beradik perempuan ni. Tak pepasal ramai ipar lelaki. Jadi lelaki pls Shafiqa"


Lepas tu aku kena marah balik. Asyik kena marah je. Shafiqa ni suka membebel. Kesian bakal abang ipar aku nanti.


Selalu kena marah sebab tangkap gambar tak ada orang :'(


Memandangkan umur pun dah nak 20 kan, aku percaya ketinggian aku sepatutnya dah berhenti. Tapi hari tu jumpa Ecah dia boleh kata paras mata kitorang sama. Dia seram aku pun seram. Aku seram lah jugak sebab lagi tinggi lagi rendah lah BMI aku tsk.


Kelmarin aku jumpa mesin ukur tinggi dan berat dekat supermaket, gigih jugak mintak adik aku duit sebab nak ukur tinggi. Tapi aku rasa mesin tu tipu sebab dia bagi bacaan tinggi masa aku F4. Apakah? Sebab masa nak masuk KMB ketinggian aku naik jugak 1cm. Adakah tak mustahil untuk ketinggian kita berkurang?



Sedih ahhh walaupun aku tahu benda ni menipu tapi ia tetap menyedihkan bila baca berat ideal aku sepatutnya 51kg ke atas T^T




Minggu ni ajak Shafiqa kemas bilik. Buku banyak nauuu tapi dah tak pakai seperti buku latihan UPSR etc etc silibus pun 2005. Tiba-tiba terasa sangat bertanggungjawab untuk kemas mungkin sebab dah 20 -- tetibe kan takde kaitan pun


Daripada kisah susun buku tiba-tiba nak beli rak buku baru (impian dari dulu) tapi impian aku lagi besarlah. Aku nak satu bilik khas untuk buku je. Tapi yaa... bersyukur dengan apa yang mampu dulu. Daripada kisah nak beli rak buku, abang payung juga rak kasut baru dan rak tv baru. Daripada kisah perabot baru tiba-tiba nak pecah bilik depan ni untuk dijadikan ruang tamu.


Hahhh mana aku tak gelabah. Dah lah minggu terakhir ni aku baru nak mula buat kerja sekolah. Tiba-tiba satu rumah berselerak. Memang tak bagi aku chance buat kerja sendiri T^T pagi sampai malam kemas rumah je.




Kemas almari lama tiba-tiba terjumpa baju aku masa kecik. Tiba-tiba ibu jadi syahdu "alahai kecik ni je hah engko dulu-dulu" dari ayat tu aku dapat hidu ibu taknak buang baju lama tu. Biasalah ibu-ibu. Kita ni mana nak rasa sayang sebab tak percaya "betul ke aku pernah pakai? Tah mak aku tipu je."


"buang je lah ibu, ni hah baju bebanyak pun ada tak terpakai"

"Bagilah anak kau nanti"

"Lama lagi lah ibu"

"Ok nah bawak gi dapur buat alas kaki"


"Okay.............alas kaki ok............."




Dah nak masuk 20 ni ingat nak jadi matang lah. Nak beralah dengan adik aku. Tapi gagal mungkin sebab tak 20 betul-betul lagi hahahaha hari tu pergi Vietnam aku belikan adik aku telekung. Bila aku cuba pakai ehhh sedap pulak. Aku cakaplah dekat dia,


"Mina, kakcik ambik dululah telekung ni. Telekung ni beso nanti engko dah beso aku kasi balik"


Ni first time tau aku buruk siku.


Yelah, nanti dah betul-betul 20 saya jadi matang betul-betul.

No comments:

Post a Comment

Have you said Alhamdulillah today?